Monday, October 20, 2008

Aktiviti hujung minggu bersama hubby. =)

gambar 1: pemandangan dari atas bukit..
gambar 2: tempat yg bertanda merah tu la kitorang melepak pagi tu..
gambar 3: mase tgh swimming kat umah mama..

18/10/2008

8.45am - bagun tido je be ajak p breakfast. Mandi2, kemas bilik then kitorang pun g breakfast kat kedai mamak ABC kat Cheras Mahkota. Be suke makan tosei planta ngan kari ayam kat situ, be cakap kat tempat lain tak best. Be order tosei planta satu ngan kari ayam ngan teh tarik. aku pun order same mcm be jugak ngan air milo ais, tapi pas abis je be ckp tak kenyang so order plak roti kosong.. huhu kuat sungguh be makan ari ni... =p.. lepas makan kitorang pun singgah umah mama (memang dah jadi kebiasaan aku ngan be kene punch card kat umah mama ari minggu, kalau tak mesti dia call tanye nape x singgah umah mama).. sampai je umah mama, adik2 sume nga terbaring layan movie, mama ngan abah plak tgh sibuk berkebun kat atas bukit blakang umah... haaaa... jgn tak caye, umah tgh bandar pun ade kebun blakang umah tau.. huhuhu... so be tak pasal2 ajak aku p mendaki bukit blakang umah.. erkk.. biar betol be ni, seingat aku last aku panjat bukit blakang umah tu mase belom pregnant. ni dah 8 bulan lebih be g ajak aku mendaki bukit tuh??... lepas be buat muka kesian... aku pun ikot je la kehendak intan payung aku ni memanjat jugak bukit tu dgn berbekalkan payung sbb matahari da naik.. kekeke bayangkan mendaki bukit sambil pegang payung... huhuhu =p sape sro ajak naik bukit, haaa kan da kene pegang payung... sebelah tangan pegang tangan aku, sebelah tangan lagi pegang payung untuk aku.. kekekeke.. cian be!.. setelah berpeluh2 dan berpenat lelah memanjat, sampaila kitorang kat atas bukit tu.. hehe.. nampakla pemandangan seluruh Bandar Tun Hussein Onn... angin pon bes.. sepoi sepoi bahasa.. hehe.. pastu tetibe abah jerit "ape yg dok kat atas batu tu... panas!".. keke aku ngan be pon gerak le g tengok mama yg tengah menyangkul tanah nk tanam ubi keledek katanya.. hehe pastu mama rangging be sro dier ngangkul.. kakakka kene gelak ngan mama je, mama ckp takde bakat langsung nk menyangkul.. pegang cangkul pon salah.. huhuhu.. ape la be ni.. pastu kitorang p cari ubi plak... sweet potato.. hehe lumbe sape yg dapat jumpe ubi yg paling besa.. =) dah penat tu abah sro turun ikot tangga.. tapi jauh kene pusing.. so nak tak nk kene ikot gak.. nanti kene marah lagi... =p...

Lepas je turun dari bukit tu, aku ngan be dok layan tv kat tepi swimming pool, tgk adik aku tgh mandi2 best pulak rasanya, terus la pujuk be ajak swimming. be ni kalau bab nk ajak swimming malas sket, malas kene clorine katanya.. tapi setelah aku janji pas swimming aku masakkan ikan parang masak asam pedas untuk lauk tgh hari... be pun setuju nk swimming... kekeke berjaya jugak aku pujuk be ni.. =) kitorang pon tuka la baju... tetibe... halamak!.. sume swimming suit aku da x muat ler.. pewut ni da maju kehadapan... dah la sumer swimming suit aku jenis yg 2 pair. so bile pakai je skarang ni.. pewut dah x bleh nk cover.. huhuhu... aku ckp kat mama, mama sro pakai swimming suit dier.. mama punye 1 pair, so muat le... cume still agak ketat dibahagian pewut ni.. belasah je la... hehehe..
mase swimming ...aku, hubby,adik aku pj ngan lyssa asik main dive... siape bleh baring kt dasar pool paling lame.. kekeke... be le yg kalah.. angin banyak sangat dalam badan.. dive slalu x sampai dasar...=p.. pastu be jd coah renang ajar cousing aku dayang (6thn) swimming... hehe.. mcm tu le agaknya gaya be kalau ajar baby zara nanti.... =).. past penat swimming be layan tgk movie, aku tolong mama masak kat kitchen... pastu kitorang makan satu family.... then lepak2 jap.. pastu masuk bilik, on aircon... zzZZZzzzzzZZZzzz =p kekeke tau tau je da kol 4.30pm. be kejutkan ajak balik umah plak.. so kitorang pun siap2, then singgah beli goreng pisang panas pas tu balik umah.. sampai umah, be trus bukak aircon, setting dvd player connectkan kat projector.. pastu layan plak movie " death race" kat dlm bilik... be layan sampai abis.. aku plak sampng keje aku yg tergendala tadi ZzzZZzzZZZzz hehehe.. maghrib be kejutkan aku sro solat maghrib. aku pun trus la capai towel then shower... selesai mandi n solat, kitorang p kedai kelantan kat counought tapau nasi goreng.. hehe.. ujan lebat giler mlm ni... balik umah... layan tv sambil makan sesame ngan be.. pastu be layan movie sesorang... aku da ngantok.. so trus dibuai mimpi.... huhuhu.. name je aku tido awal, tapi setiap setengah jam mesti terjaga sbb baby zara asik dok kicking je...sampai la pagi.... alahai anak mummy ni.... takpe.. satu setengah bulan je lagi... =)

No comments:

Little Fairy Princess Outdoor Photoshoot

Bibidi-bobidi-boo ♥