Thursday, June 25, 2009

Age.. 30 Years Old??

2009, aku dah 27thn, tinggal 3 thn je lagi nak masuk 30 thn.. my oh my... sungguh cepat masa berlalu, bila tgk angka 30 ni sayu je hati nk meninggalkan alam 20an ni... teringat kembali mase hari umurku masuk ke 20. mase time tu aku masih study kat Uitm shah alam, since aku kecik, x pernah x calebrate burfday, so mcm kebiasaan lah, pada hari burfday aku aku balik ke kuantan (masani family dok kuantan lagi.).. en hubby yg masa tu boyfren aku pon ikot balik umah aku ditemani en sani(besfren en hubby n besfren aku erynn.. diorang ni sume budak Uitm s.a gak...
mlm tu buat BBQ beday party... dan aku.. menangis x hingat kat mama sbb umurku dah xde 1 kat depan dah tuka jadi 2... hehehe.. sedey sgt mase tu..terasa diri dah terlalu tua. walaupon aku anak sulung, perangaiku persis kanak kanak riang lagik.. hehe bak kata org, happy go lucky!.. dan sekarang bagai x sedar masa dah berlalalu.. sgt pantas.. dan lagi 3 thn, aku bakal meninggalkan angka 2 dlm hidupku dan bermulalah perjalanan angka3.... dan seperti kawan2 ku yg dah buat tag ni... masih ada impianku yg belum tercapai.. n hopefully, by age 30 nanti.. sedikit sebanyak impian ku akan terlaksana...
below adelah list2 dlm kehidupan ku ... impian sebelum menjangkau 30an. ada yg dah terlaksana, dan ada yg belum... lets go one by one...

1- wish to be a wife to my cayang boyfren -
mission accomplish!.. hurey!... Alhamdulillah.. bercintan cintun since umur aku 19 n married by age 25.. hehehe pelbagai onak duri dah di lalui..bukan senang tau nk jaga relationship ni, hanya en hubby n me n especially Allah s.w.t yang tahu bagaimana susahnya nk menjaganya.. Alhamdulillah Allah s.w.t dah kurniakan aku seorang lelaki yg cukup perfect dimataku..berkat kesabaran en hubby akhirnya hubungan kami berjaya juga ke jinjang pelamin.. thanks be!.. thanks for being a really underdstanding person on earth!.. LOVE you LOADS!.

2- wish to have own children by age 26-30-
Alhamdulillah, aku dikurniakan seorang puteri by age 26. pada 01, disember 08.. Syukur Kehadrat Ilahi kerana memakbulkan permintaanku... masa lepas kawin, aku takut sgt aku x bleh mengandung.. mane la taukan... mandul ke... Nauzubilah.. tapi alhamdulillah 3 bulan lepas kawin, aku pregnant.. Syukur sgt sgt masa tu.. puteri kami dinamakan.. Zara Iris Delisha... bermaksud : Puteri selembut bunga yang membawa kebahagiaan... jadi anak yg solehah,dengar kata, baik hati dan pandai je sayang. mommy x jemu2 mendokan kamu sayang..

3-wishto own a business
Syukur alhamdulillah, yg ni pun dah termakbul.. aku punya company sendiri, tapi masih dibawah pengawasan ayahku.. mungkin masih ragu ragu dengan kemampuanku.. lantas menjadi Group Chairman merangkap penasihat tetapku..walaupun yg demikian, aku masih berusaha untuk buktikan yg aku mampu bergerak sendiri, aku mampu menjadi sepertinya.. ya! Ayahku idolaku... yg x pernah kenal erti jemu, x pernah kenal erti penat bekerja dan dengan berkat usaha itulah kami adik beradik mampu hidup dalam kesenangan.. Alhamdulillah.. time kasih abah!.. to my adik2.. jgn cepat rasa selesa dengan keadaan sekarang, berusaha demi masa depan kita nanti.. sampai masa abah x tanggung kita lagi.. sampai masa kita perlu mencari rezeki kita sendiri..

4-wish to be a gud Lady.
Alhamdulillah.. Allah s.w.t dah bukakan hatiku, dah bersihkan jiwa ku.. seru dah sampai... kata org tua.. dulu!.. aku lah permaisuri di kelab2.. dulu, akulah kaki enjoy... dulu aku sering x mendengar kata.. dulu, aku sering abaikan solat. dulu! aku sering lakukan pelbagai perkara terlarang.... kini... alhamdulillah.. berkat doa mama hari2.. Allah turunkan seruan.. turunkan kesedaran padaku... dan mamalah insan yang paling bersyukur!.. kini, aku akan rasa gelisah bila solat dilambatkan, kini, aku x pernah tinggalkan tudung bila di khalayak ramai, kini, aku sering mendengar kata, kini aku sentiasa amalkan solat2 sunat yg x pernah aku buat di waktu dulu... alhamdulillah...syukur kepada Allah.. perasaan ingat mati itu yg mengubah aku.. saban waktu ku rasakan masaku dah dekat.. dan itulah yg manakutkan aku ttg dosa2 ku terdahulu.. kini aku dah tinggalkan semua perangai jengkelku... kini aku mahu terus kedepan, menjadi yg lebih baik... menjadi anak, isteri dan ibu yg solehah...amin..

5- Wish menunaikan umrah dan haji ke Mekkah.
yaa... ini dia first wish aku yg x kesampaian lagi... nk kumpul duit sniri nk pegi menunaikan umrah dan haji ke mekah.. dulu abah pernah ajak.. tapi mas tu hati rasa takut sgt nk pegi sana, takut dgn pembalasan cash di tanah Mekah.. tapi sekarang aku dah bersedia nk pergi sana malah x sabar2 nk pergi... Moga2 Allah bukakan jalan untuk ku beribadat kesana.. aminn...

6- Wish to buy SUV
hehe wish yg masih belum terlaksana.. nk SUV yg classy... sgt nak.. especially bila dah ada zara impian tu makin kuat.... so i need to work double hard... so nanti dapat profit pun double pay.. =) moga2 tercapai sebelum 30... insyaAllah..

7- Wish to buy own House
masih mencari2 rumah idaman... so far duit kene kumpul kaw2 br bleh dapat apa yg diidamkan.. xmo la setakat org beli rumah kite pon nk beli rumah.. so i really wish to buy my dream house yg ala2 country..english style deco.. sgt cool!..

Impian dan Harapan ku yang paling besar adalah.....
Semoga Allah memanjangkan umurku... untuk aku dapat membesarkan Zara dengan tanganku sendiri, didepan mataku... aku ingin dia menjadi insan yang amat berguna.. akan ku didik Zara menjadi sempurna.. walauku tahu x akan ada manusia yg sempurna, tapi cukup jika dia sempurna dimataku.. Moga Allah tunaikan hajatku untuk melihat dia membesar, berkahwin dan mempunyai anak cucu.... semoga Allah panjangkan umurku supaya aku sempat untuk mengumpul sebanyak amalan yg mungkin bg bekalan akhirat..

"Ya Allah.. hanya kepadamu aku berserah, hanya Dengan Mu aku meminta perlindungan, Tolakkan segala bala daripada aku dan keluargaku, lindungilah kami, panjangkan lah umur kami Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah Maha Mendengar LAgi Maha Memakbulkan.... aminn.."

4 comments:

BabyIntan said...

Terharu membaca ur n3 nie. Mudah-mudahan semua hajat myra yg belum terlaksana akan dimakbulkan oleh-NYA! Insya'Allah :)

meazara Raphael fairytales said...

heheheh.. InsyaAllah.. moga2 termakbul.. aminn

Yan said...

wahhh berjela2 juga wishlist dia...
tp pasal age tu... klu kitela cam tak pk sangat...
tp bile dah nak masuk 29 ni baru cam terpk.. alamak pasni aku dah 30.. tak beshnye...

meazara Raphael fairytales said...

Yan- hehehe tu la semua pon ade wishlist memasingkan.. =).. actually x kisah la b4 30 ke after 30.. yang pentingnya.. harap2 dapat berjaya sebelum umur makin tua.. sbb mase tua nk habiskan mase dgn beribadah n dgn anak cucu, p melancong ke.. xmo da keje2 nih.. dats y nk fulfill semua wishlist tu cepat2.. hehehehe
mcm x bestkan.. umur nk masuk angka 3 nih.. hehehe ape2 pon. life must go on.. lagik lama kita hidup lg banyak pengalaman yg kite kecapi. =)

Little Fairy Princess Outdoor Photoshoot

Bibidi-bobidi-boo ♥