jom click!!

Friday, February 20, 2009

Ashee... Rest In Peace..











WE MISS YOU SO MUCH ASHEE SAYANG













20 februari 2009..
4.30am

Perginya Ashee meninggalkan kami semua..
tiada lagi penunggu setia di depan pintu..
tiada lagi rengekan meminta bekas makanan diisi..
tiada lagi peneman mama dan abah kekebun..
tiada lagi golekan manja minta dibelai..
tiada lagi peneman kala bosan..

Ashee...
sahabat yang amat setia..
kalau berjaga tika malam, Ashee pasti ada disisi..
sentiasa menjadi pengekor setia...
bila kita mengadap labtop.. Ashee pasti akan baring seblah lantop..
bila kita baring.. Ashee pun turut baring..
Ashee penghibur seisi rumah..

Ashee.. berbulu panjang.. lebat.. bewarna kelabu..
Penakot.. tapi garang pada sesiape yg masuk ke kawasan rumah.. bahkan Ashee akan berkawal di garaj rumah siang dan malam.. semata mata nak pastikan tiada kucing atau anjing masuk ke kawasannya....

sejak seminggu ni Ashee macam mengasingkan diri..
Ashee lebih suka tidur di garaj rumah tak kira siang atau malam..
pernah terdedik dihati kami kelmarin... Ashee ni nak mati dah ke.. asyik duduk luar rumah..
dan yang pastinya Ashee banyak murung dari kebiasaan...
dan semalam .. pada pukul 4.15am aku terjaga.. terdengar bunyi anjing menyalak2.. sangkaku.. anjing di atas bukit belakang rumah... tiba2 aku terdengar bunyi kucing mengiau kuat.. terus aku kejutkan be.. be trus berlari kebelakang rumah... dan ......................... sangkaan ku tepat.. Ashee dikepung 3 Anjing liar ukuran anjing penyiasat polis!! be kejar anjing2 bodoh tu dgn kayu dan amazingly, anjing2 bodoh tu muat meloloskan diri ikot pagar kerawang tu... be lari semua tgk Ashee... be panggil aku di dalam bilik tgh tidokan zara... be pandang aku.. " yang, Ashee dah nyawa2 ikan".. berderau darah aku mendengarnya.. cepat2 aku suruh be panggilkan fara.. fara turun ke bawah dan terus ke dapur.. Ashee dah x ada... Ashee dah tinggalkan kami semua... be ckp be sempat tgk saat saat ahkir Ashee.. tercungap2 dia kata be.. Ashee x berdarah..Badan Ashee elok.. bulu2 ashe banyak yg gugur... mungkin Ashee berusaha lari dari Anjing liar tu nk masuk kitchen, tapi pintu dan tingkap semua tertutup... Ashee terperangkap.. Ashee diserang 3 ekor anjing liar!!.. Fara adik ku menangis bagaikan org gila.. fara yg paling rapat dgn Ashee.. puas mama pujuk Fara... Ashee yang dah terbujur tu di peluk2 " bangun la Ashee.. bangun la!" rayu fara... Ashee tetap disitu.. x bergerak... x bernyawa..

Mama kata kucing binatang kesayangan Rasulullah... kucing semuanya tempatnya di syurga... Ashee juga pasti di syurga... Ashee sayang... Ashee rehat k... tunggu kami semua di syurga kelak..

saat aku menulis entry ni.. sebak x dapat disekat..
menitis airmata aku buat sekian kalinya..
terasa seperti kami kehilangan ahli keluarga..
we will always love you ashee.. you're the best cat we ever had!

2 comments:

Reflisia said...

sedihnyer...

Jijahh @ f.k said...

sadist nyerr ... teringat my beloved cat ...

Little Fairy Princess Outdoor Photoshoot

Bibidi-bobidi-boo ♥