Wednesday, November 19, 2008

bile nak rasa contraction nih???

Latest pic aku diwaktu kandungan berusia 37 minggu dan 4 hari... terase diriku semakin mengembang.. kakakakakaka sakit sakit masih tak terase lagik.. aduhai aku pun pelik gak ngan diri aku ni.. ramai orang cakap masuk je sembilan bulan bermakne masuk la bulan sakit sakit.. hehe ade yang kata, bile masuk sembilan bulan ni.. mula la sakit belakang, sengal2 otot, bengkak kaki dan yang paling teruk.. "contraction".... tapi aku masih pun belom dapat rase camane rase contraction tu... sakit blakang pun cuma bila kalau disiang hari tu aku banyak sgt berjalan.. maksudnya kalau siang tu aku p bershopping ke... g mall mane2 ke.. ha baru la mlm tu terase sakit blakang.. kalau tak alhamdulillah.. sihat cergas sentiasa.. be plak tak abis2 balik keje je mesti tanya " arini ade sakit2 tak? hehe bile aku jawab takde mesti dier jawab, ishh bile nak sakit nih.. lambatnye.. kekeke adeke patut orang lain syukur sbb wife tak sakit dier plak asik dok mintak aku cepat sakit.. be cakap cepat sket hari bersalin.. cian be da tak sabar2 sangat nk jumpe zara.. be cakap nanti zara kua nak buli zara hari hari.. wahhh banyak cantekk.. aku penat2 kandungkan zara 9 bulan dier sesenang je nak buli baby aku.. kekeke slalu sangat kitorang gado pasal tu.. pastu kalo be kalah.. dier majuk pastu ngomel kat perot aku cakap kat zara jangan geng ngan aku.. kakaka be ni ape la... =p .. jiran seblah umah ni cakap.. kaklong ni tak macam orang pregnant yang lain.. orang lain dah sembilan bulan semuanya jalan pun dah slow.. lembik je.. dier nih jalan steady je.. ape orang lain buat sume dier pun nak ikut buat.. alamat anak dalam perut tu nanti active memanjang la jawabnya...hehehe.. takpe ..biarkan anak mummy ni membesar bagaikan juara ye sayang... =)

Dari hari ni kalau nak dikira kira kan tinggal lagi 2 minggu je lagi nak bergelar mummy.. huhu cuak seram sejuk je rase... memang la excited tak ingat.. tapi bile pikirkan balik comitment jadi mummy nih... terus jadi seram sejuk.. aku? walaupun anak sulung dalam family... tapi selalu dimanjakan.. semuanya mama ngan abah yang buat..tapi dalam pade tu tetap berdikari.. hehe walaupun dah kawin.. dah bergelar isteri orang, tapi bila kat rumah parents aku, tetap jadik budak kecik, main kejar2 lagik.. gurau bergusti2 lagik ngan adik2, abah & ngan hubby aku..
pastu ade je pape sume ngandu kat mama!.. ni tetibe lagi 2 minggu aku plak yg jadi mama pada anak aku... be pun same je perangai cam aku.. masih lagi kebudak budakan.. perangai tak macam org dewasa pun... hehe sampai adik aku ckp.. korang biar betol nak jadi parents dah.. kekeke.. takpe baru rumah tangga kami sentiasa ceria.. tayah tension tension.. huhuhu so nanti muda selalu.... =)

wohoo... 15 hari lagik nak jumpe zara sayang... mummy sayang dier!! mwahh

2 comments:

-LaDy rAzOr- said...

amboi....dah x sabar sgt dah nie yer?
contruction tu hanya akan terasa bila due dah nak dekat...
biasa ler tu...
might be 2 mggu awal or 2 mggu lewat tempoh kelahiran...
sabar sket ek, mummy baby zara... ;-D
bagus la ira active, senang sket nak bersalin nnti...aminnnnnnnnnn.......sokongan hubby pun kena gak...kena rajin 'bersama' ngan hubby...
org kata bagi besarkan lubang peranakkan...senang baby zara nak kluar nnti coz lubang peranakkan dah beso...
opsssss.....ter'18 SX' laks...
ekekekeee.....
-tips dari mummy baby andy-
take care ya mummy.....
anything do update me ya....
muahhhh to baby zara!

*wink*

meazara Raphael fairytales said...

wahhh... nasihat yang amat bernas.. kakakaka =P..
akan ku turuti nasihat mu wahai mummy baby andy..kalo boleh nak la baby zara kua ontime.. takmo la kene tunggu lagik 2 minggu.. lambat tu... tak sabo da nih nak dukung baby zara..

Little Fairy Princess Outdoor Photoshoot

Bibidi-bobidi-boo ♥