jom click!!

Wednesday, October 15, 2008

Kenangan di Aidilfitri....


Mengenang kembali Raya Aldilfitri yang baru lepas ni.. banyak pengalaman baru untuk aku imbau kembali... First Aidilfitri tahun ni banyak yg baru untuk diri aku. First tahun ni tahun pertama aku beraya dgn tittle 'isteri orang'.. second, tahun ni jugak tahun pertama aku beraya tanpa mama, abah dan adik2 disekeliling aku.. dan tahun ni jugak tahun pertama aku beraya dengan perut yang memboyot.. =D... banyak yang baru bagi pada Raya kali ni.. Dan aku pasti bukan aku sorang je yg merasa kelainan ni, ejan, husbandku jugak pasti merasa sesuatu yg amat lain kalau dibandingkan dengan tahun tahun sebelum ni. Tahun ni Tahun pertama ejan beraya tanpa mak. Arwah mak meninggalkan kami semua 2 minggu sebelum puasa. Pemergian yang amat besar untuk hubbyku.. "be.. tabah ye.. Allah lebih sayangkan mak".. so tahun pertama aku jadi menantu di rumah melaka, aku beraya tanpa ibu mertua. Tapi aku tetap bersyukur kerana masih ada ayah mertua, ipar duai dan anak saudara yang comel comel.. walaubagaimanapun, aku tau.. jauh disudut hati hubby mesti teringat sangat sangat kat mak kan.. mase kite pergi kubur arwah mak.. sedekahkan yassin, mase tu aku sebak sgt tgk kakak2 ipar dan hubby mengalir air mata mase bacakan yassin.. tapi meraka tetap tabah dan terima suratan takdir ni...

oo ye.. pada pagi raya pertama jugak, mase tu pukul 7.00 pagi, hubby sro aku telepon mama ngan abah, aku pun call nk ucap selamat hari raya.. halamak.. teremo plak.. denga je suara mama ngan abah trus je mengalir air mata ni.. ye la tak penah beraya jauh2.. lepas minta maaf kat mama ngan abah, trus pas hp kat hubby plak, hubby plak yg minta maaf ngan mama&abah. Pastu kitorang siap2 then makan ramai2 satu family. Semalam, aku dan kakak iparku bertungkus lumus di dapur.. menyediakan juadah raya.. ye la.. kakak ipar aku cakap selama ni mak yg sediakan semuanya, tahun ni mak da tak de so kite pakat la masak ramai2.. tak sedap blakang kire.. =) so kami pun mule masak lodeh jawa, rendang, ketupat, sambal bilis. Semuanya first time masak... tapi hasil nya...mmmmmppppphh!... tak mengecewakan!.. hehehe..
lepas makan kami bermaaf maafan satu family then p masjid tuk smayang raya.... balik dok melayan tetamu datang beraya... malam tu baru turn kitorang p jejalan umah sedara plak...
esok paginya lepas sarapan, aku dan hubby pun bertolak ke temerloh rumah nenek. abah, mama & adik2 semua da tunggu kami kat sana... tapi sampai2 je.. semuanya demam.. huhuhu... jadi kitorang tak le beraye macam tahun2 yang lepas, terus je semua amik keputusan balik KL... so kitorang pun berkonvoi ramai2 balik KL.... hahaha... Raya yg paling singkat dalam sejarah hidup aku... umah yg aku p beraye bleh kire ngan jari je.. tak mcm tahun2 yang lepas, sampai tak terkira sbb pegi semua umah sanak saudara... tahun ni semua x sihat.. so semua plan cancel.. kekeke... so pada malam raya kedua kami dah berada di KL.. Kawasan perumahan aku lengang.. semua jiran x balik bercuti lagi.... huhuhu.. oleh kerana semuanya x sihat.. kami pun merehatkan diri memasing sampai la ujung minggu kat umah.... looking forward untuk raya tahun depan... =) InsyaAllah raya tahun depan akan lebih bermakna dengan kehadiran insan baru... =D

2 comments:

-LaDy rAzOr- said...

huhuuuu....
mummy andy tak beraya tahun nie!
huwaaaaaaaaaaaaaaa.......... =(

Mea Myra said...

hehehehe..
ira pon bukan beraye pon thn ni banyak memerap kat umah je...
takpe takpe.. InsyaAllah tahun depannyer raye baby andy ngan baby zara da beso... kite raye sakan ekk.. hehehe =D

Little Fairy Princess Outdoor Photoshoot

Bibidi-bobidi-boo ♥