jom click!!

Friday, July 10, 2009

Feverish. (day 3)




huh.. =( ibu mana yg x sedey bila baby x sihat?.. ibu mana yg boleh tido bila anak sakit?.. agaknya macam tu la mama bila nk besarkan aku.. n now.. its my turn to take care of my little pearl.. zara demam dah masuk hari yang ke-3.. bila siang, dia mcm x panas sgt.. tp bila malam je, kehangatan tubuh kecil ni terase dek mommy yg baring seblah dia.. walaupun zara mcm enak je tdo dibuai mimpi, mcm sihat je dier tdo, langsung x merengek walaupon badan dah mcm besi panas... sgt panas oke!.. tu yg membuatkan mommy rasa x pe la sayang mommy x tdo pon x pe janji setiap 15 min mommy tukakan kain basah untuk balut tubuh baby mommy ni.. air tu campuran asam jawa n beras, mama kata cepatkan sejuk badan tu... dan harini aku bawak zara kedoctor lagi.. sbb ubat botol kecil tu dah nk abis.. tahan 3 hari je.. doc ckp.. tingginya panas dia. 38.7!!.. ni belom mlm, kalau mlm lagi panas.. doc bg ubat demam, antibiotic n ubat yg masukkan kt bontot baby tuk mlm sbb panas sgt. doc ckp make sure kain basah selalu ada atas kepala dia. yup doc.. tu dah pasti.. tu la yg mommy buat setiap mlm sejak zara demam ni.. dan dah 2 mlm jugak mommy x tdo, dok mengadap anak kesayangan mommy.. sedey sgt tgk mata layu zara. hari ni siang zara langsung x ceria, nk menepek je kejenye, pastu terlelap.. sian anak mommy...
cepat sembuh ye sayang.. pastu kita bleh swimming, bleh main2 sama2.. mommy sgt sgt kat zara...

p/s.. zara sgt suke air, tu pasal la walaupon tgh mlm bila mommy lap2 dia ngan air sejuk dia releks je bleh tdo.. lg dia suke mommy lap lap dia.. clever girl!

3 comments:

yOkOyOpOyO said...

alahainya siannya zara... demam lagi ke dia mira? mira cuba jelom ngan air bunga raya pula. amek bunga raya 2 kuntum pun cukup, pehtu air paip je pun boleh, ramas bunga raya tuh dalam air tuh.. jelom/lap2 kat muka, kepala, dahi, badan dia. nih pun boleh turunkan suhu gak.

sedihkan tengok baby sakit... ehmm.. cecepat baik ekk lil zara..

CatlinaFly said...

hmm..ciannye..get well soon ye dearie..

Raja Radiah said...

salam....siannya dak comeii ni tak sihat lak...tapikan, budak2 mmg cam ni..nak membesar mmg selalu tak sihat tapi sib baik zara tak meragam bila kena bungkus ngan kain basah..kalau E in dulu tak maunya...susah kalau E in demam....mudah-mudahan zara cepat baik....

Little Fairy Princess Outdoor Photoshoot

Bibidi-bobidi-boo ♥